Download algemene voorwaarden

1. Algemeen
1.1 De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle artikelen van Rixt Jewelry.
1.2 Door het plaatsen van een bestelling gaat u akkoord met de betaal- en leveringsvoorwaarden die worden gehanteerd door Rixt Jewelry
Rixt Jewelry is als volgt bereikbaar:
Via e-mail: rixtjewelry@gmail.com
Of telefonisch: 06-25112446

2. Toepasselijkheid van deze voorwaarden
2.1 Deze algemene voorwaarden maken deel uit van alle overeenkomsten en zin daarom van toepassing op alle (rechts)handelingen van Rixt Jewelry en afnemer.
2.2 Een door de afnemer voorgestelde toepasselijkheid van een algemene specifieke voorwaarde wordt per direct afgewezen.

3. Bestellen
3.1 Bestellingen kunnen via de internetsite rixtjewelry gedaan worden.
3.2 Er is geen minimaal bestelbedrag.
3.3 De overeenkomst tussen Rixt Jewelry en afnemer komt tot stand wanneer de bestelling in de webwinkel aankomt.

4. Prijzen
4.1 De prijzen die vermeld staan op de website gelden. Voor actuele prijzen adviseren wij u om de site te bekijken.
4.2 Zolang er nog geen overeenkomst tot stand is gekomen kan Rixt Jewelry de prijzen zoals vermeld op de internetsite aanpassen.
4.3 Alle prijzen zijn inclusief BTW maar exclusief de kosten van verzending. Deze worden toegerekend aan de afnemer.
4.4 Alle prijzen op de site zijn onder voorbehoud van druk- en typfouten. Voor gevolgen hiervan wordt geen aansprakelijkheid aanvaard.

5. Levering
5.1 Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
5.2 Verpakken en verzenden geschiedt met uiterste zorgvuldigheid. Kosten voor verzending bedragen 1,75 euro en wordt verzorgd door TNT post.
5.3 De goederen reizen op risico van beschadiging of verlies van Rixt Jewelry, artikel 7:11 lid 1 BW. Rixt Jewelry draagt op haar beurt het risico over op de vervoerder, artikel 7:11 lid 2 BW. Als artikelen in ontvangst zijn genomen gaat het risico van beschadiging of verlies op de klant over.
5.4 De levertijd is afhankelijk van de gekozen betaalmethode. Vanaf het moment dat de bestelling is betaald, streven wij er naar uw bestelling, indien op voorraad, zo snel mogelijk te verzenden.
5.5 Ondanks alle zorgvuldigheid die wij bij bestellingen in acht nemen, kan het voorkomen dat een bestelling niet of onvolledig wordt geleverd. In dat geval kunt u dit tot 14 dagen na bestelling bij ons melden en wordt het probleem eventueel op onze kosten aangevuld op opnieuw verzorgd.
5.6 Overschrijdingen van enige leveringstermijn geeft u geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht uw bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden, tenzij de overschrijding van de leveringstermijn zodanig is dat van u redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat u de overeenkomst in stand laat. U ben in dat geval gerechtigd de bestelling te annuleren of de overeenkomst te ontbinden.

6. Betaling
6.1 Bij Rixt Jewelry hanteren wij twee vormen van betaling,zijnde:
6.1.1 Vooraf overmaken via de bank of,
6.1.2 Tikkie

7. Eigendomsvoorbehoud
7.1 Afgeleverde artikelen blijven in eigendom van Rixt Jewelry totdat u aan al uw (betalings)verplichtingen heeft voldaan.

8. Niet goed, geld terug garantie.
8.1 Wanneer de bestelde producten niet aan uw verwachtingen voldoen of u heeft een verkeerd product besteld, dan kunt u de producten binnen 14 dagen in de originele verpakking, schoon, ongebruikt en voldoende gefrankeerd (kosten voor de klant) retour sturen. Verder werken wij geheel volgens artikelen 6:230o en 6:230p BW.
8.2 Om duidelijkheid te verschaffen voor onze klantenservice dient u de zending te vergezellen van een kopie van de factuur, uw banknummer en de reden van retour.
8.3 Retourzendingen van artikelen is voor uw rekening en risico. Het is verstandig bij retourzendingen een bewijs van verzending te vragen.
8.4 Ondanks de grote zorg die wij aan uw bestelling besteden kan het voorkomen dat u een verkeerd product ontvangt. In dat geval dient u altijd contact op te nemen met de klantenservice via e-mail rixtjewelry@gmail.com
8.4.1 Uiterlijk 14 dagen nadat het product bij u is afgeleverd, dient u een mail te sturen naar rixtjewelry@gmail.com
8.4.2 Pas nadat u van ons per e-mail verdere instructies heeft ontvangen kunt u het product retour sturen.
8.4.3 Zorg dat het pakket goed is verpakt, zodat de kans op schade tijdens de transport minimaal is.
8.4.4 Het product dient onbeschadigd en compleet te zijn.
8.4.5 Het product bevindt zich in oorspronkelijke, onbeschadigde en complete verpakking.
8.4.6 Indien aan de juiste voorwaarden is voldaan, sturen wij zo spoedig mogelijk kosteloos het juiste product op.
8.4.7 Indien retourzending niet aan de juiste voorwaarden is voldaan, zullen eventuele kosten of waardeverminderingen in rekening worden gebracht. In dit geval wordt u hiervan op de hoogte gesteld.
8.5 Wanneer de afgeleverde artikelen van Rixt Jewelry niet binnen het zichttermijn van 14 dagen zijn teruggezonden, gelden de zaken als door u zonder enig bezwaar geaccepteerd.

9. Ruilen
9.1 Ruilen kan binnen 14 dagen onder de in artikel 8 genoemde voorwaarden. Het artikel dient door u voldoende gefrankeerd naar ons te worden verzonden. Indien u een ander, duurder product wilt ontvangen dient u eerst het restbedrag naar Rixt Jewelry over te maken. Het vervangende artikel zal vervolgens kosteloos naar u verzonden worden in Nederland.
10. Garantie
10.1 De garantie omvat fabricatie- en of materiaalfouten. Uiteraard valt normale slijtage en producten gemaakt van rubber niet onder de garantiebepaling.
10.2 Garantieaanspraken kunnen alleen binnen 14 dagen na ontdekking van het gebrek schriftelijk of per e-mail bij Rixt Jewelry worden ingediend en wel met een korte omschrijving en eventueel een foto van het gebrek en onder toezending van een kopie van de factuur.
10.3 Deze garantie houdt in dat indien aan de in 10.1 en 10.2 gestelde voorwaarden is voldaan, Rixt Jewelry het artikel of repareert of vervangt of de aankoopprijs of een deel daarvan vergoedt (ter keuze van Rixt Jewelry) zonder dat u de kosten daarvan dient te betalen. Deze garantie omvat echter geen bijkomende kosten, zoals van in het kader van de reparatie of vervanging getroffen noodzakelijke voorzieningen.
10.4 Deze garantie is niet van toepassing indien: -U geen factuur/kassabon kunt overleggen of als deze onleesbaar is geworden. -U wijzigingen aan het artikel of apparaat heeft aangebracht. -Als er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht door derden. -Mechanische beschadigingen: krassen, breken, scheuren, deuken, gaten, afgebroken onderdelen etc. -Beschadiging of gevolgschade ontstaan door derden zoals valschade, aangebracht door paard of ruiter. -Beschadiging ontstaan door invloeden van buitenaf: water en andere vloeistoffen, overmatige stof, bliksem, kortsluiting, hitte, kou, natuurrampen etc. -Beschadigingen aan ritsen en andere materialen door gebruik.

11 Geschillen
11.1 Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
11.2 Geschillen worden zoveel mogelijk in onderling overleg opgelost. Indien dat niet mogelijk blijkt te zijn, heeft de Nederlandse rechter rechtsmacht en is de rechter in het arrondissement waar Rixt Jewelry is gevestigd bevoegd, tenzij Rixt Jewelry voor de rechter van uw woonrespectievelijk vestigingsplaats kiest.
12. Retourneren
12.1 Voor alle retouren dient u eerst een mail te sturen. Pas na goedkeuring van Rixt Jewelry kunt u het product op sturen. Het stappenplan voor retourneren gaat als volgt:
12.1.1 Lees altijd eerst zorgvuldig de betreffende voorwaarden.
12.1.2 Maak een mail aan rixtjewelry@gmail.com
12.1.3 Doorgaans ontvangt u een bericht binnen 24 uur, tijdens kantoor uren op het
hierboven genoemde emailadres.
12.1.4 Volg de verdere stappen zoals vermeld in de bevestigingsmail.
12.1.5 Stuur uw product(en) op naar Rixt Jewelry
12.1.6 Afhankelijk van uw aanvraag zal Rixt Jewelry uw opgestuurde product(en) crediteren, repareren of vervangen.
12.2 Voor alle retourzendingen gelden de volgende voorwaarden:
12.2.1 Het product moet voorzien zijn van een duidelijke klachtomschrijving.
12.2.2 Een kopie van de aankoopfactuur moet bijgevoegd zijn.
12.2.3 De zending moet goed verpakt zijn. Gebruik altijd een extra doos zodat de originele verpakking niet beschadigd.
12.2.4 De zending moet voldoende gefrankeerd zijn.
12.2.5 De kosten voor het retour sturen zijn altijd voor rekening van de klant tenzij het een verkeerde levering of transportschade betreft.

13 Product defect
13.1 Controleer bij aflevering of de verpakking heel is, wanneer de verpakking stuk is
neem het pakket niet aan en laat dit door de postbode noteren. Mocht een artikel bij aankomst ondanks de goede verpakking gebreken vertonen dan dient u dit per mail binnen 4 dagen te melden. Er wordt direct contact met u opgenomen om de zaak snel op te lossen.
13.2 Gaat een product binnen de garantie periode stuk dan kunt U het product ter reparatie aanbieden bij Rixt Jewelry. U stuurt ons een mail met de klacht en vervolgens wordt er contact opgenomen over de procedure.
13.3 Artikelen die uitgesloten zijn van garantie na gebruik:
-defecte ritsen
-defecte knopen
-scheuren in stoffen

14 Product defect bij ontvangst
14.1 Is uw product direct na ontvangst of binnen een week defect? Stuur het product binnen 14 werkdagen retour en u ontvangt kosteloos zo spoedig mogelijk een nieuw product.
14.2 De volgende voorwaarden gelden hierbij:
Voordat u het product opstuurt dient u eerst binnen 14 dagen een mail te sturen naar rixtjewelry@gmail.com
14.3 Pas nadat u van ons per e-mail de verdere instructies heeft ontvangen kunt u het product retour sturen.
14.4 Uiterlijk 14 werkdagen nadat het product bij u is afgeleverd, dient het weer in ons bezit te zijn.
14.5 De aanvraag dient voorzien te zijn van een duidelijke uitgebreide klachtomschrijving. "Werkt niet" of "defect" zijn geen goede klachtomschrijvingen.
14.6 Het product dient onbeschadigd en compleet te zijn.
14.7 Het product bevindt zich in de oorspronkelijke, onbeschadigde en complete verpakking.
14.8 Zorg dat het pakket goed verpakt en voldoende gefrankeerd is. Het risico voor het retour zenden is voor uw rekening. Wij adviseren om het pakket verzekerd met handtekening voor ontvangst te versturen.
14.9 Zendingen die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn worden geweigerd.
14.10 Na ontvangst zullen wij het product zorgvuldig testen en vaststellen of de klacht gegrond is en of de garantie van toepassing is.
14.11 Indien aan de juiste voorwaarden is voldaan en de klacht gegrond is, sturen wij direct kosteloos een nieuw product op.
14.12 Indien hetzelfde product niet meer leverbaar is wordt binnen 7 werkdagen nadat het product in ons bezit is gekomen het aankoopbedrag teruggestort.
14.13 Indien de klachtomschrijving niet wordt geconstateerd en het product geheel naar behoren functioneert, kunnen restoringskosten in rekening worden gebracht. In dat geval wordt u vooraf op de hoogte gebracht.
14.14 Indien uw klacht niet het gevolg is van een fabrieksfout maar ontstaan is door een andere oorzaak gaan wij alleen tot reparatie/vervanging over indien de kosten worden betaald.

15 Product defect binnen garantie
15.1 Is uw product binnen de garantietermijn defect gegaan? Stuur het product retour en wij zullen zo spoedig mogelijk uw product repareren of vervangen.
15.2 De volgende voorwaarden gelden hierbij:
15.2.1 Voordat u het product opstuurt dient u eerst een mail te sturen naar rixtjewelry@gmail.com
15.2.2 Pas nadat u van ons per e-mail met de verdere instructies heeft ontvangen kunt u het product retour sturen.
15.2.3 Nadat u de bevestiging heeft ontvangen, dient het product binnen 7 werkdagen in ons bezit te zijn.
15.2.4 De aanvraag dient voorzien te zijn van een duidelijke uitgebreide klachtomschrijving. Werkt niet of defect is geen goede klachtomschrijving.
15.2.5 U betaalt de kosten voor het retour zenden. Zorg dat het pakket goed verpakt en voldoende gefrankeerd is. Het risico voor het retour zenden is voor uw rekening. Wij adviseren om het pakket verzekerd met handtekening voor ontvangst te versturen.
15.2.5 Zendingen die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn worden geweigerd.
15.2.6 Na ontvangst zullen wij het product zorgvuldig testen en vaststellen of de klacht gegrond is en of de garantie van toepassing is.
15.3 Indien aan de juiste voorwaarden is voldaan en de klacht gegrond is, zullen wij zo spoedig mogelijk uw product kosteloos repareren of vervangen en vervolgens gratis bij u afleveren. Is hetzelfde product niet meer leverbaar, dan ontvangt u een gelijkwaardig product.
15.4 Als er een onderdeel wordt vervangen, wordt het vervangen onderdeel eigendom van Rixt Jewelry
15.5 Indien de klachtomschrijving niet wordt geconstateerd en het product geheel naar behoren functioneert, kunnen de verzendkosten en restoringskosten in rekening worden gebracht. In dat geval wordt u vooraf op de hoogte gebracht.
15.6 Indien uw klacht niet het gevolg is van een fabrieksfout maar ontstaan is door een andere oorzaak gaan wij alleen tot reparatie/vervanging over indien de kosten worden betaald.
Product defect buiten garantie?
Is uw product buiten de garantietermijn defect gegaan? Dan kunt u overwegen om tegen betaling van de reparatie- en transportkosten uw product te laten repareren. De volgende voorwaarden gelden hierbij:
Reparaties buiten de garantietermijn zijn vaak alleen rendabel bij de
duurdere producten. Voor veel andere producten zullen de reparatiekosten vaak ongeveer gelijk of hoger zijn dan de aanschaf van een nieuw exemplaar.
In de meeste gevallen moet u eerst het product opsturen waarna u een prijsopgave ontvangt. Uitsluitend na uw goedkeuring zal worden overgegaan tot reparatie. Indien u besluit om het product niet te laten repareren, worden de verzendkosten in rekening gebracht. De voorwaarden en kosten verschillen per fabrikant en product.
Voordat u het product opstuurt dient u eerst een mail te sturen naar rixtjewelry@gmail.com
Pas nadat u van ons per e-mail met verdere instructies heeft ontvangen kunt
u het product retour sturen.

16 Transportschade
16.1 Constateert u tijdens aflevering van uw bestelling schade aan de verpakking of is de verpakking open geweest? Dan kunt u het pakket het beste weigeren.
16.2 U handelt als volgt:
16.2.1 U weigert de bestelling met als reden transportschade.
16.2.2 Breng ons zo snel mogelijk van de weigering op de hoogte. Mail naar rixtjewelry@gmail.com
16.2.3 Wij sturen zo snel mogelijk kosteloos uw bestelling nogmaals op.
16.3 Wanneer kunt u de bestelling aannemen?
16.3.1 Indien u (lichte) schade constateert aan uw bestelling, maar vermoedt dat de inhoud van de bestelling wel onbeschadigd is kunt u het pakket accepteren.
Let op! Het is hierbij heel belangrijk dat u ter plaatse een schadeverklaring laat opmaken door de postbode of vervoerder. Bewaar deze verklaring goed. Indien u tekent voor ontvangst vermeld dan ook het woord `schade` in het handtekeningveld.
Blijkt achteraf toch dat de inhoud beschadigd is? Stuur het product retour en u ontvangt kosteloos zo spoedig mogelijk een nieuw product.
De volgende voorwaarden gelden hierbij:
16.4 U heeft een schadeverklaring laten opmaken bij aflevering van uw bestelling.
16.5 Indien u geen schadeverklaring heeft neem dan eerst telefonisch contact op alvorens u een retouraanvraag indient.
16.6 Uiterlijk 4 werkdagen nadat het product bij u is afgeleverd, dient u een mail te sturen naar rixtjewelry@gmail.com
16.7 Pas nadat u van ons per e-mail met verdere instructies heeft ontvangen kunt u het product retour sturen.
16.8 Zorg dat het pakket goed verpakt is en voldoende gefrankeerd is. Het risico voor het retour zenden is voor uw rekening. Wij adviseren om het pakket verzekerd met handtekening voor ontvangst te versturen.
16.9 Zendingen die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn worden geweigerd.
16.10 U dient het product zoveel mogelijk in de staat te laten waarin deze zich bevond bij het ontdekken van de schade.
16.11 Na ontvangst zullen wij onderzoeken of de beschadiging het gevolg is van de
transportschade.
16.12 Indien aan de juiste voorwaarden is voldaan en de klacht gegrond is, sturen wij
direct kosteloos een nieuw product.
16.13 Indien uw klacht niet het gevolg is van transportschade of een fabrieksfout maar
ontstaan is door een andere oorzaak, gaan wij alleen tot reparatie/vervanging over indien de kosten worden betaald. Kijk hiervoor in het overzicht wanneer u geen garantie heeft.

17 Algemene informatie Garantie
17.1 Indien uw product defect gaat kunt u natuurlijk op ons rekenen. De regels voor wat betreft garanties bij internet aankopen zijn niet anders dan bij een aankoop in een winkel. U heeft vaak recht op garantie. Wanneer dit niet het geval is, is het raadzaam te overleggen. In een aantal gevallen is de fabrieksgarantie langer en uitgebreider.
17.2 Wilt u aanspraak maken op de garantie kijk dan eerst welke voorwaarden voor uw product gelden. Wij adviseren om de informatie op onze website zorgvuldig te lezen, hiermee voorkomt u onnodige extra kosten of vertraging in de afhandeling. Mogelijk heeft u recht op directe service van de fabrikant.
17.3 Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u een product wilt retourneren. Lees goed welke voorwaarden voor de verschillende situaties gelden en hoe u een product kunt retourneren: controleer de mogelijkheden:
1. U bent niet geheel tevreden met uw aankoop en wilt uw product retourneren.
2. U heeft een product ontvangen dat niet overeenkomt met uw bestelling.
3. Uw product is defect.
4. Uw bestelling is afgeleverd met transportschade.
Let op: Voordat u een product retour stuurt, dient u in alle gevallen eerst een mail te sturen naar rixtjewelry@gmail.com. Pas nadat u van ons per e-mail een reactie heeft ontvangen voorzien van retournummer en de verdere instructies heeft ontvangen kunt u het product retour sturen. Deze e-mail ontvangt u uiterlijk 24 uur nadat u een aanvraag heeft ingediend (tijdens kantooruren).
Tips!:
• Controleer zo snel mogelijk na ontvangst van uw product(en) of alles compleet, onbeschadigd is en naar behoren functioneert. Als er iets niet in orde is start dan zo snel mogelijk de retourprocedure of neem contact met ons op, dit kan de garantieafwikkeling bespoedigen.
• Indien u twijfelt of het product defect is kunt u het beste altijd eerst contact opnemen met ons. Hiermee verkleint u de kans dat het product niet defect is en ten onrechte wordt opgestuurd.
• Bewaar in eerste instantie alle verpakkingsmaterialen in onbeschadigde staat. Indien u een product wilt ruilen dient het product zich in de oorspronkelijke, onbeschadigde en complete verpakking te bevinden. Ook het verpakkingsmateriaal dat is gebruikt voor de verzending kunt u dan hergebruiken.
• Bewaar altijd uw aankoopbonnen, handleidingen en eventuele garantiekaarten op een vaste plaats. Indien u aanspraak wilt maken op garantie heeft u deze nodig en kunt u ze snel en gemakkelijk terugvinden.

Privacy Statement
Rixt Jewelry neemt de privacy van klanten heel serieus en behandelt klanten informatie vertrouwelijk en volledig volgens de richtlijnen van de wet bescherming persoonsgegevens. Klantgegevens worden niet aan derden verstrekt tenzij er een gerechtelijk bevel is uitgevaardigd. Klantgegevens worden in een beveiligde omgeving opgeslagen. Gegevens van klanten worden alleen gebruikt voor de levering en betaling van producten.

Disclaimer 
Rixt Jewelry kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade die klanten kunnen lijden die voort kan komen uit gebruik van producten of diensten. De aansprakelijkheid van Rixt Jewelry met betrekking tot de verkoop en levering van artikelen is uitdrukkelijk beperkt tot de onder 10 geregelde garantie. Rixt Jewelry is niet aansprakelijk voor de door leveranciers of producenten verstrekte technische gegevens en niet voorzienbare en redelijkerwijs niet controleerbare slechte kwaliteit van de producten of gevolg hier van.
Iedere aansprakelijkheid van Rixt Jewelry is beperkt tot het bedrag van de terzake verzonden factuur.

Fulfilment
Rixt Jewelry besteedt veel zorg aan het bewaren, inpakken en verzenden van artikelen. Wij doen ons uiterste best om dit zo veel mogelijk ten goede van de klant te laten komen.